©  please e-mail us at info@pedelecturak.hu or call us at +(36)-70-331-3022 

Tippek a kerékpár kezeléséhez

     Pedelecturak.hu
Pedelecturak.hu Főoldal Bemutatkozás Csapatépítő programjaink Egyéni igények Ajánlatkérés Hírek Képgaléria Specifikációk és Tippek Kapcsolat

Fékezés:

A fékek nem csak arra szolgálnak, hogy megállítsák a kerékpárt!

A MTB esetében a bringa ritmusának, irányíthatóságának az aktív segítője. A fékek használata: A túlzott első-hátsó fék használata megcsúszást eredményez.A jó úttartáshoz hozzátartozik a mindenkori tapadás, ami blokkoló kerekekkel nem éppen mondható el. Hogyan fékezzünk: Gondoljunk az autók ABS-ére, ami azért (lenne) kötelező minden gépkocsiban, hogy ne blokkoljanak a kerekek. A kerékpáron mi szabályozzuk a fékerőt. Többnyire az első fékre gyakoroljunk  nagyobb fékhatást.  Kb 70 % !! A talaj minősége mindig meghatározza, hogy mit is kell tennünk. Csak hátsó fék használata kicsúszást eredményez. A testsúlyod áthelyezésével is tudod szabályozni az első-hátsó kerékre ható fékerőt. Kanyarodás: A kanyarban ne fékezz!! Mindig előtte lassítsd le magad. Hagyd abba a tekerést. A pedálok vízszintesen álljanak. Mindig válassz olyan ívet, hogy kanyarban is megmaradjon a biztonságérzeted. A kanyarból kifelé gyorsíts. Ha már expert vagy, akkor ezeket figyelmen kívül hagyhatod. :-D Sebességváltás: Célja,hogy minden sebességfokozat mellett optimális pedálnyomatékkal tekerjünk. A Pedelec kerékpáron is magunk választhatjuk meg a nekünk legmegfelelőbb fokozatot. A váltó használatakor csökkentsük a pedálerőt, hogy a lánc minél könnyebben találja meg az általunk választott fogaskereket. A leereszkedés: A leereszkedés azért fontos momentuma a kerékpáros túrázásnak, mert a túra rémálommá válhat egy rosszul megválasztott sebesség miatt. Ilyenkor akár 50-60 km/h sebességre is felgyorsulhatunk. Minden esetben válasszunk olyan sebességet, amit mi magunk biztonságosnak ítélünk meg. Soha ne vállaljuk túl magunkat, csak mert a társunk megcsinálta! Könnyen balestet szenvedhetünk!