Tippek a kerékpár kezeléséhez
Pedelecturak.hu
Fékezés:
A fékek nem csak arra szolgálnak, hogy megállítsák a kerékpárt!
A MTB esetében a bringa ritmusának, irányíthatóságának az aktív
segítője.
A fékek használata:
A túlzott első-hátsó fék használata megcsúszást eredményez.A jó úttartáshoz hozzátartozik
a mindenkori tapadás, ami blokkoló kerekekkel nem éppen mondható el.
Hogyan fékezzünk:
Gondoljunk az autók ABS-ére, ami azért (lenne) kötelező minden gépkocsiban, hogy ne
blokkoljanak a kerekek. A kerékpáron mi szabályozzuk a fékerőt. Többnyire az első fékre
gyakoroljunk nagyobb fékhatást. Kb 70 % !!
A talaj minősége mindig meghatározza, hogy mit is kell tennünk. Csak hátsó fék használata
kicsúszást eredményez. A testsúlyod áthelyezésével is tudod szabályozni az első-hátsó
kerékre ható fékerőt.
Kanyarodás:
A kanyarban ne fékezz!! Mindig előtte lassítsd le magad. Hagyd abba a tekerést.
A pedálok vízszintesen álljanak. Mindig válassz olyan ívet, hogy kanyarban is megmaradjon
a biztonságérzeted. A kanyarból kifelé gyorsíts.
Ha már expert vagy, akkor ezeket figyelmen kívül hagyhatod. :-D
Sebességváltás:
Célja,hogy minden sebességfokozat mellett optimális pedálnyomatékkal tekerjünk.
A Pedelec kerékpáron is magunk választhatjuk meg a nekünk legmegfelelőbb fokozatot.
A váltó használatakor csökkentsük a pedálerőt, hogy a lánc minél könnyebben találja meg
az általunk választott fogaskereket.
A leereszkedés:
A leereszkedés azért fontos momentuma a kerékpáros túrázásnak, mert a túra rémálommá
válhat egy rosszul megválasztott sebesség miatt. Ilyenkor akár 50-60 km/h sebességre is
felgyorsulhatunk. Minden esetben válasszunk olyan sebességet, amit mi magunk
biztonságosnak ítélünk meg.
Soha ne vállaljuk túl magunkat, csak mert a társunk megcsinálta!
Könnyen balestet szenvedhetünk!